Vem ska jag ringa nu?

Imorse kom Sussi hem till mig och vi satt och fikade och snacka skit som vanligt ha ha helt plötsligt hör jag konstiga ljud från gården så vi tittar ut och där står en kille med sin okopplade pitbull, hunden ligger på rygg av rädsla för ägaren när jag helt plötsligt inte trodde min ögon!!! Han lyfter upp hunden i örat och ger den en lusing, då börjar det koka inom mig... när hunden sen ligger fint på marken så börjar han plötsligt att sparka oprovocerat på hunden.... jag blir så jävla förbannad på sånt. Att hunden inte mår bra såg man på långt håll.
Självklart gjorde jag en polisanmälan och det var skönt att höra att båda poliserna jag pratade med blev arga och tyckte ägaren kunde få sig en omgång.
Så imorgon är det bara att ringa djurskyddsinspektören och se till att de gör ett oanmält besök hos hundägaren.
Även om de inte kan hitta yttre skador på hunden så har polisen nu oss som vittnen vilket gör att det kan ta hunden ifrån honom med en gång.

Efter det var vi på en skön promenad ute i Käglinges naturområde och det älskade Bella och även jag och Sussi såklart!
MEN...
när jag kommer fram till min port så är det någon som helt ut sprit på marken och inne i trappan sitter en lite väl förfriskad man och det är kläder och väskor i hela trappen och en annan förfriskad man som bara flyttar runt på sakerna... så då får jag ringa Securitas som skickar ut väktare för att få bort dem.
Det är många timmar kvar på detta dygnet så vi får väl se vem jag ska ringa nästa gång...ambulans eller brandkår?

Kommentarer
Postat av: Natalie

fy fan för såna svin!! Det är dom som gör att amstaff&pitbull får dåligt rykte...hade jag varit där hade jag nog gått ut och gett honom en rejäl omgång och sen tagit med mig hunden!

Bra att du anmälde fanskapet!

Kram

2008-10-19 @ 19:59:09
URL: http://www.metrobloggen.se/agora
Postat av: Carro

Amen! Vilket skit! Vilka idioter du har i ditt omrâde. Hoppas inte det e sâ varje dag. Stackare. Men vad trevligt med en lite fâgel pâ besök :) Du fâr ta o skriva lite oftare. Jag e inne o kollar varje dag, men du hade inte skrivit. :(

2008-10-20 @ 08:49:41
URL: http://carolinebartlet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback