en dag som trainmanager

Ja då var klockan 4.00 en fredagkväll,
och jag har precis kommit hem från en dag på jobbet och lagt mig i sängen.
Min arbetsdag:
Jag är på väg till Växjö men har så mkt resenärer så jag kan inte börja titta på biljetter förrän efter Höör och nästan direkt möter jag en dam som blöder på näsan och har ett par söndriga glasögon i handen. Då visar det sig att det ramlat ner en väska från hyllan rakt ner i huvudet på henne.
Hon är ganska chockad över vad som hänt.

På väg tillbaka har jag ett par störiga resenärer men inget utöver det vanliga.
Tillbaka på kontoret ska jag ha en 2 timmars paus så jag hinner äta, skriva en rapport om vad som hänt med damen och sen måste jag skriva ett mail till skånetrafiken om varför jag skrivit böter på en kille.... *suck*

Sen var det dags att åka till helsingör och det var fylletåget om nått.... på vägen dit är det någon som slängt kebab i en stor del av tåget *moget* och det ligger flaskor överallt....
Sen är det dags att åka tillbaka mot Malmö...då börjar det med att en sitter och spyr rakt ut i tåget...jag får väcka minst 2 st och fråga vart de ska hoppa av och det vissar sig att alla åkt för långt....
Fulla killar öser komplimanger över en fast man ser ut som man gör. Varje gång jag visade mig så började de att ragga *jag inte särskilt intresserad*
Tullen går på men tar otroligt nog inte fast nån =(
När vi väl är framme på Malmö C får jag väcka FEM personer och tala om för dem att de är framme eller åkt för långt.
Sen när jag väl ska beställa taxi hem så kommer den inte så jag ringer upp igen och då påstår dem att nån annan låtsas vara jag *ha verkligt* så de får skicka en ny bil.
*hata taxi*

Är det någon som e sugen på att bli Train manager nu???
Lönen e det enda roliga =)
Puss på er, nu ska jag sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback