Allt för ett jobb eller?

Ha ha ha måste ju berätta om ett telefonsamtal jag fick i veckan...
Jag sitter i tåget när min mobil ringer och det var nån försäljare som ville sälja rakhyvlar till mig och jag förklarar att jag inte är intresserad och han försöker förklara att det är gratis så till slut säger jag att jag inte vill ha några rakhyvlar då vräker han ur sig lite småkaxigt

-Men du använder väl rakhyvel eller rakapparat?

NEJ kontrar jag med och då blir det ett par sekunders pinsam (för försäljaren) tystnad och han har lite svårt att få fram några ord och jag hör riktigt hur obekväm han är men till slut får han fram

-Me e n vad använder du då?

Jag skulle gärna vilja veta vad som for runt i hans huvud där haha
jag drar ju ut på mitt svar lite och sen säger jag bara

vax!

Han var på väg att fråga nått mer men ångrade sig och avslutade samtalet ist.
Han var nog inte särskilt gammal och hade nog inte räknat med att det kunde bli pinsamt  och jobbigt att jobba som telefonförsäljare
Så dagens tips är att LÄS DET FINSLTA innan ni tackar ja till ett jobb


XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback